Programok, események
Gyerekszáj
Ha-ha-ha
Iskolánk Fenntartója




Közösségek - Alsó tagozatos munkaközösség
Alsós munkaközösség
Szakmai irányító: Dénesné Méhes Gyöngyvér
Munkaközösség vezető: Szabóné Tóth Edit
Iskolánk alsó tagozatán a 2024/2025-ös tanévben 271 kisdiák tanul. Iskolánkban 11 alsós tanulócsoport működik. Az első, a második és a negyedik évfolyamon három, a harmadik évfolyamon kettő párhuzamos osztály indult.
A gyermekek a tanulmányaikat a Pedagógiai programunkban előírt feladat- és követelményrendszer alapján végzik. Az alsó tagozat szakmai irányítója az alsós igazgatóhelyettes. Az osztályok életét az osztálytanítók szervezik a napközis nevelőkkel együtt.
Céljaink:
- A ránk bízott gyermekek nevelése, tanítása. Ezzel összefüggésben a nevelő és oktató tevékenység keretében az ismereteket tárgyilagos és többoldalú közvetítése.
- A tudás gyakorlati alkalmazása.
- A nevelő és oktató tevékenységünk során figyelembe vegyük a tanuló egyéni képességét, tehetségét, fejlődésének ütemét, szociokulturális helyzetét.
- Segítsük a tanuló képességének, tehetségének kibontakoztatását, illetve a hátrányos helyzetben lévő tanuló felzárkóztatását.
- A tanulók részére az egészségük, testi épségük megőrzéséhez szükséges ismeretek átadása és ezek elsajátításáról való meggyőződés.
- Közreműködés a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok ellátásában, a tanuló fejlődését veszélyeztető körülmények megelőzésében, feltárásában, megszüntetésében.
- A tanulók emberi méltóságának és jogainak a tiszteletben tartása.
- A szülők rendszeres tájékoztatása az őket érintő kérdésekről.
- A szülő és tanuló javaslataira, kérdéseire érdemi válasz adása.
- Magas színvonalú oktatás
- Integrációs képesség-kibontakoztató felkészítés
- SNI-s és BTMN-es tanulók segítése, ennek érdekében folyamatos konzultáció a gyógypedagógusokkal
- Esztétikai nevelés
- A kompetencia alapú oktatás kiszélesítése
- A tanulók tudatos környezetvédelmi nevelése
- Egészséges életmódra nevelés
- Az alkalmazó tudás fejlesztése
- A beiskolázási programok hatékonysága, sikeres beiskolázás
Olvasás és írástanulási módszerként a hangoztató – elemző - összetevő (szótagoló) technikát alkalmazzuk. Tanítóink szakmailag jól képzett, gyermekközpontú, hivatásukat szerető nevelők.
Az 1. évfolyamos tanulók valamint a 2. évfolyamosok 1. félévi aktuális teljesítményét év közben szövegesen értékeljük. A tanulmányi előmenetelről félévkor és év végén szöveges minősítést készítünk. A 2. osztály félévétől a 4. osztály év végéig a tanulók teljesítményét havonta, félévkor és év végén érdemjeggyel értékeljük.
Az 1. osztály 2. félévétől lehetőséget biztosítunk német illetve angol nyelv tanulására. A szakköri csoportokba szintfelmérő valamint osztálytanítói javaslat alapján lehet bekerülni.
Szabadidős tevékenységünk sokszínű, mindezt a színház- és mozilátogatások, sportversenyek, jutalomkirándulások, osztályprogramok, projekthetek, valamint a Diákönkormányzat és a Kincskereső Alapítvány által szervezett programok biztosítják. Ezek a programok a gyerekek látókörét szélesítik, valamint a mindennapok egyhangúságából való kilépést biztosítják.